sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Câte poze a făcut omenirea?


    Vsauce e un canal de YouTube absolut fantastic și în filmuletul de azi, Michael incearcă să răspundă la întrebarea: "How many photos have been taken?" 
Dacă aveți cont pe YouTube vă recomand cu cea mai mare caldură să vă abonați (subscribe) la Vsauce. Vă pun aici doar link-ul ca să puteți accesa și materialele pe care le-a pus la descriere.  

Enjoy.


vineri, 9 noiembrie 2012

Autostrăzi deștepte


    V-am prezentat ieri un proiect care mai are mult timp până să devină realitate. Azi o să vă spun despre un alt proiect, de această dată realizat de către olandezi și care vizează șoselele. În timp ce noi inaugurăm cu mare tam-tam 5 kilometri de autostradă, o companie din Olanda, pe numele său Studio Roosegaarde, plănuiește să facă autostrăzi deștepte. Evident că o să fie pline ochi de senzori, vopsele inteligente și multe alte tehnologii avansate. Compania ne prezintă 5 noi tehnologii care vor fi folosite în acest proiect, și pe care o sa le evidențiez mai jos.
    
    1."Dynamic Paint" (foto sus)- în condiții de drum normale aceasta rămâne transparentă, dar când temperatura coboară  suficient de mult, vopseaua se activează și devine vizibilă pentru a arata marcaje corespunzatoare.

    2."Glow-in-the-Dark Road" (drum fosforescent) - vopseaua aplicată pe șosea se încarcă în timpul zilei de la soare și luceste noaptea, până la 10 ore, pentru a elimina din becurile convenționale de pe autostradă.



    3."Interactive lights" - fără becuri nu prea se poate. Dar asta nu înseamnă că nu se pot folosi inteligent. În acest caz, senzorii amplasati pe șosea vor detecta mașina care se apropie și vor aprinde luminile doar când mașina trece prin respectivul loc, evitându-se astfel risipa de energie folosită la iluminarea șoselei goale.


    4."Wind Light" - e exact ca o morișcă, plasată pe marginea drumului, care are o lumina în centru și care își ia "vânt" de la mașinile care trec pe langa ea.



    5."Induction Priority Lane" - aceasta are în vedere mașinile electrice și propune un sistem de încărcare a acestora din mers. Încărcatoarele prin inducție nu sunt ceva nou, fiind folosite și pe dispozitive mobile în trecut (Palm Pre) și prezent (LG Nexus 4, Nokia Lumia 920). Niște bobine sunt amplasate sub asfalt și încarcă mașinile din mers.


    Compania plănuiește să aibă un prototip funcțional de autostradă inteligentă în 2013. Nu. N-am scris greșit. 
Eu mă gândesc că dacă s-ar face așa ceva la noi, șoseaua ar fi mult mai inteligentă decât mulți șoferi care ruleaza pe dânsa. Fără să generalizez, desigur.


joi, 8 noiembrie 2012

8City



    Poza de mai sus reprezintă un proiect turistic realizat în... Coreea de Sud. Prima dată când am vazut-o am zis că e din Dubai. Acolo vezi cele mai spectacoloase creații ale arhitecturii și ingineriei. Dar să revenim. Proiectul are termenul de finalizare 2030 și este finanțat de oraș și de investitori. Costul se ridica la...wait for it....  264 miliarde $$$. 

Orașul va avea 80 de km pătrați populați cu hoteluri de lux, parcuri de distracții, centre comerciale, o sală de concerte și un circuit de Formula 1. 

Vice-președintele EIGHTCITY Co. și inițiatorul proiectului, Park Seong-Hyun, a declarat:

"It will become the world's top city that has the creativity of Dubai, convention centers and casinos of Las Vegas and Macau, as well as the shopping centers and financial hubs of Hong Kong and Singapore."

L-am lăsat în engleză ca să nu denaturez în vreun fel spusele domniei sale. Voi ce credeți despre acest proiect? Când o să avem și în România așa ceva? 2100? 2150?

miercuri, 7 noiembrie 2012

Din inimă pentru inimă. La propriu.

 
    Știm cu toții că ideea unui dispozitiv care să se alimenteze din propria energie generată nu e foarte fezabilă. De cele mai multe ori, cantitatea de energie consumată de un anume dispozitiv o să fie mai mare decât cea produsă. 
   
    Se pare însă că inginerii de la Univestitatea din Michigan au creat un stimulator cardiac care se alimentează de la bătăile inimii. Nu e un perpetum mobile perfect, dar e pe aproape. Se bazează pe un proces foarte complicat de captare a vibrațiilor produse de inimă cu ajutorul unor dispozitive speciale și a unor magneți. "Piezoelectricity" ii spun ei sau "pressure electricity". Eu ii spun: Awesome!
    Dispozitivele care functionează astfel, produc foarte puțină energie, însă e mai mult decât suficientă pentru a alimenta stimulatorul cardiac. Stimulatorul este folosit pentru a regulariza ritmul cardiac în cazul în care acesta nu e suficient de rapid.
    Vă atașez un video mai jos în care domnul respectiv explică mult mult mai bine tot procedeul.



marți, 6 noiembrie 2012

Science



    Zilele trecute am văzut pe Facebook o ştire despre un nou model de mană bionică, capabilă de mişcări complexe. Nu m-a interesat deoarece poza atașată era dintr-un joc video (Deus Ex mai exact) și am zis că nu vreau să fiu dezamagit.


    Azi însă am dat peste un articol pe teksyndicate.com care m-a făcut să zâmbesc. E absolut fantastic cât de mult avansează tehnologia și e plăcut să vezi că aduce astfel de beneficii umanităţii. 

    Ştiu că nu e prima mană bionică inventată, dar mi se pare foarte tare faptul că omul acesta poate să aibă o viată relativ normală mulțumită științei. Aveți povestea lui Nigel mai jos.Enjoy.
P.S. Aveţi aici și poza din jocul menţionat mai sus.

And here we...go!

Și uite așa începe. Sunt in blogosferă. 

Aici o să gasiti știri si informații despre tehnologie în general și despre tehnologia mobilă în special. O să postez și anumite chestii pe care le găsesc și pe care le consider interesante. Asta deoarece viața mea nu e chiar așa de palpitantă încât să scriu 2-3 întâmplări pe zi din ceea ce mi se intamplă. Poate acum că mi-am făcut blog, o să se țină întâmplările scai după mine. Mă îndoiesc. :D

Dacă doriți să dezbat un subiect anume, sunt deschis la sugestii. Poate iese ceva interesant.
O zi bună.